Pórkový krém s citronovým olejem

Dostala jsem chuť na nějakou hustou polévku a hned mně napadl pórkový krém. Mám ráda jemně štiplavou chuť pórku a navíc je tahle polévka hrozně jednoduchá. Někdo přidává na zahuštění ještě brambory nebo dokonce smetanu. Já osobně používám jen samotný pórek. K dokonalé chuti jsem použila jemný citronový olej, který polévce dodá ten správný šmrnc.

Budeme potřebovat (na 2 porce):

  • 1 větší pórek
  • 300 ml vody
  • 1 větší cibule
  • citronový olej (koupíte např. zde)
  • BIO zeleninový bujón Würzl
  • olivový olej
  • sůl, pepř

Postup: V hrnci rozehřejeme olivový olej, přidáme k němu nakrájenou cibuli a necháme ji zesklovatět. Po chvilce vmícháme nakrájený pórek. Ten necháme ještě cca 3 minuty restovat a poté vše zalijeme vodou. Přidáme zeleninový bujón a vaříme do změknutí pórku. Nakonec polévku rozmixujeme tyčovým mixérem na hladký krém a ochutíme ji solí a pepřem. Před podáváním polévku pokapeme citronovým olejem, posypeme nakrájeným pórkem a můžeme podávat.

 Dobrou chuť :-)

4 komentářů:

  1. zaujal mne ten citronový olej, musím si ho někde sehnat :) jinak skvělý recept, mám ráda jednoduché krémy a polévky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Citronový olej je super. Dá se použít i na rybu, nebo do piškotového těsta, do sušenek atd. V podstatě ti nahradí citron a krásně voní :-) A jednoduché polévky mám taky moc ráda.

      Vymazat
  2. No páni, mňam!! Kam na ty nápady pořád chodíš :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já sama nevím, občas mě něco napadne a vznikne z toho nějaká zajímavá kombinace :-)

      Vymazat

 

Koupit kuchařku