BBQ kuchařka

Před rokem jste si u mě na blogu mohli přečíst recenzi na "Sladkou kuchařku" z produkce Jamie Oliver´s FoodTube. Ze stejné produkce je i kniha, kterou bych vám dnes chtěla představit. Grilovací sezóna je totiž v plném proudu a já věřím, že pro vás bude tato kuchařka velkou inspirací.


Autorem BBQ kuchařky je alternativní a šílený chlapík Christian Stevenson alias DJ BBQ, který žije a dýchá vařením. Přestože je Christian původním povoláním DJ, jeho vášeň k masu a ke grilování byla větší. Kariéru dýdžeje nadobro opustil a začal se vaření věnovat naplno. Christian se rozhodl své recepty natáčet a sdílet na sociálních sítích. A právě prostřednictvím těchto videí ho objevil Jamie Oliver, dal mu prostor na svém FoodTube kanále a umožnil mu vydat vlastní kuchařku.

Christian Stevenson se stal zároveň i tváří právě probíhající kampaně "GRILLTOPIA" (video zde).


BBQ kuchařka je krátká, kouzelná, praktická a obsahuje 50 těch nejlepších grilovacích receptů, po kterých sáhnete vždycky, když budete vařit venku. Spousta z nich jsou rodinné recepty, jiné se Christian naučil na cestách nebo v dobách, kdy pracoval v nonstopáči DJ´s Diner.


V knize se naučíte základní grilovací techniky, dozvíte se spoustu užitečných tipů, až z toho budete v šoku, co všechno váš gril dokáže. Kniha je rozdělena do pěti kapitol, ve kterých najdete recepty na vše od masa, přes ryby, mořské plody až k zelenině. Zároveň se můžete těšit na úžasné grilovací omáčky, dipy, salsy a marinády k nakládání masa.


"Grilování je prostě společenská činnost. Lidi se při něm sejdou, aby spolu popili, pobavili se, nasmáli se a popadli nějaký ten senzační křehký kousek z grillu."

Christian odmítá moderní grilování na plynu nebo elektřině. Ve své knize proto propaguje pouze dřevěné uhlí, které kupuje z místních a obnovitelných zdrojů. Naučíte se, jak poznat správnou teplotu grilu pouze hmatem  a poradí vám, jaké uhlí vybrat a jak ho zapalovat.


HODNOCENÍ:

Podle úvodní fotky jsem si nejprve myslela, že kniha bude obsahovat pouze "chlapské" grilovací a masové recepty. Po důkladném prolistování jsem byla ovšem mile překvapena. V knize jsem našla úžasné recepty na zeleninové saláty, grilované ovoce nebo mořské plody. Baví mě názvy některých jídel, které si Christian sám vymyslel. Třeba takové chilli con masakr, rumboží žebírka nebo hustý rybí kebaby. Recepty nejsou nijak náročné a jejich příprava vám nezabere moc času. Našla jsem ovšem i pár takových, které vyžadují větší trpělivost. Určitě se chystám připravit grilovaný salát se sýrovým dresinkem, který mě úplně nadchnul. Netušila jsem, že listový salát se dá také grilovat.

Ať už jste stejný blázen jako Christian, nebo jen hledáte inspiraci na víkendovou grilovačku, rozhodně si knihu kupte. Garantuji vám, že v ní budete listovat od rána do večera.


1 komentářů:

  1. Tahle knížka je super. Přítel strašně rád griluje. Zkouší nové recepty a je to jeho velké hobby. Proto jsem mu knížku koupila k Vánocům. Byl to spolu s pracovním oděvem nejlepší dárek, který i využije. Už z ní párkrát něco připravil a bylo to super. Například grilované ovoce nás zaujalo. Proto knížku doporučuji.

    OdpovědětVymazat

 

Koupit kuchařku