Makovo-třešňový chlebíček

Koupila jsem na trhu třešně a přemýšlela jsem, jak je využít. Klasickou bublaninu jsem dělat nechtěla a tak mě napadlo, že bych upekla třešňový chlebíček. A protože jsem ho chtěla něčím ozvláštnit, přidala jsem do těsta ještě mletý mák. A tak vznikl tenhle jednoduchý makovo-třešňový chlebíček :-) Chutná skvěle jak tak samotný nebo s domácí marmeládou a hrnkem horkého kakaa.

Budeme potřebovat:

  • 2 a 1/2 hrnku hladké špaldové mouky
  • 1/4 hrnku mletého máku
  • 1 hrnek rostlinného mléka
  • 2 hrnky vypeckovaných třešní
  • 3 lžíce přepuštěného másla
  • stévie nebo třtinový cukr (dle chuti)
  • 5 vajec (4 celá + 1 žloutek)
  • 1 balení prášku do pečiva
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • špetka soli

Postup: Do malého hrnce vlijte mléko, přidejte mák, promíchejte a nechte cca 5 minut vařit. Směs odstavte z plotny a nechte ji vychladnout. Do mísy vklepněte 4 celá vejce a 1 žloutek. Přidejte cukr nebo stévii, přepuštěné máslo, vanilkový extrakt, špetku soli a vše nechte robotem vyšlehat dohladka. Do hladké hmoty vlijte makovou směs, vsypte prášek do pečiva a postupně přidávejte mouku. Nasaďte plochý šlehač a nechte robota vypracovat hladké těsto. Do hotového těsta vsypte vypeckované třešně a lehce promíchejte, aby se třešně propojily s těstem. Takto připravené těsto vlijte do formy na chlebíček (já jsem ji lehce vymazala kokosovým olejem) a pečte v troubě vyhřáté na 180 stupňů cca 45-50 minut. Po upečení nechte chlebíček vychladnout a nakrájejte ho na plátky.

Dobrou chuť :-)

0 komentářů:

Okomentovat

 

Koupit kuchařku