Dýňový hummus s rozmarýnem

Předchozí dýňový recept na ovesnou kaši měl velký úspěch, proto jsem se rozhodla zůstat na "dýňové vlně" a připravit další dobrotu. Hummus známe asi všichni. Nejčastěji se připravuje z cizrny (recept zde), ale já jsem se rozhodla udělat ho trošku jinak. Ano, bude z dýně :-) Postup je vlastně úplně stejný jako u klasického hummusu, akorát k němu přidáte dýňové pyré a bylinky. Já jsem zvolila můj oblíbený rozmarýn, který se k dýni skvěle hodí.

Budeme potřebovat:

  • 1-2 stroužky česneku
  • 150 g uvařené cizrny
  • 1/2 hrnku dýňového pyré (postup zde)
  • 1/4 hrnku sezamové pasty tahini
  • 4 lžíce extra panenského olivového oleje
  • snítka čerstvého rozmarýnu
  • sůl

Postup: Do mixéru nasypte cizrnu, přidejte dýňové pyré, sezamovou pastu, olivový olej, česnek, otrhaný rozmarýn a vše rozmixujte dohladka. Pokud by se vám zdál hummus moc hustý, přidejte trochu olivového oleje nebo vody. Hotový hummus ochuťte solí a podávejte.

Dobrou chuť :-)

6 komentářů:

  1. Mňam, dýni i hummus zbožňuju a obojí si poslední dobou dělám každý týden. Takže tenhle hummus přijde co nejdříve na řadu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si hummus připravuji často a teď na podzim i dýni. Tak jsem si řekla, že by nebylo špatné spojit to dohromady a povedlo se :-) Určitě ho vyzkoušej.

      Vymazat
  2. Ten vypadá fakt luxusně! :) Dokonalá kombinace...hummus a dýně!

    OdpovědětVymazat
  3. Perfektni! Kdybych mohla prosit, zustan na dynovy vlne co nejdyl, u nas zacina obdobi dyni, Amik je zboznuje, obchody jsou jima narvany, drahy taky nejsou, jen ja nikdy nevim co s nima! Moc dekuju za napady a prosim aspon jeste nejaky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :-) Určitě na blogu ještě nějaký dýňový recept přistane :-)

      Vymazat

 

Koupit kuchařku