Moje pouliční kuchyně - recenze

Dnes jsem si pro vás připravila další recenzi. Tentokrát se podíváme na novou kuchařku s názvem Moje pouliční kuchyně, která nedávno vyšla v nakladatelství Omega.

Autorkou kuchařky je americká food stylistka Jennifer Joyceová, která začínala svou kariéru v kavárně v londýnské čtvrti Notthing Hill. Nyní je na volné noze, věnuje se tvorbě receptů a píše články pro významný magazín BBC Good Food (http://www.bbcgoodfood.com). Jennifer pořádá v Londýně kurzy vaření a byla také hostem v mnoha britských a amerických televizních pořadech. Moje pouliční kuchyně je její desátá kniha.

Pouliční jídlo je v dnešní hektické době velmi populární. Už to není ale jen o párcích v rohlíku nebo klobásách. Pouliční jídlo je rychlé, plné chuti a většinou i snadné na přípravu. Uchvacuje nás tím, jak je křupavé, sladké, slané nebo kyselé. Vyjet o dovolené do zahraničí a ochutnat tamní speciality je ten nejlepší způsob, jak se ponořit do kultury země. Návrat po dovolené domů je ovšem po tak vzrušujícím dobrodružství vždy těžký. Proto vznikla Moje pouliční kuchyně, se kterou si můžete domov naplnit vůněmi z cest.

Kniha je výsledkem desítek let cestování do dvaceti čtyř zemí světa. Nejsou to jen jídla z pouličních stánků a tržišť, ale pokrmy ze samého srdce každého regionu, navíc s čerstvými saláty, přílohami a zákusky. Rozpoznat příchutě pouličního jídla může být někdy těžké, zvlášť když se skládá z mnoha ingrediencí a je náročné na přípravu. Jennifer proto vytvořila zdravější a chutnější varianty, aniž by musela ubírat na autentičnosti. Za přípravou receptů stojí více než dva roky testování, takže jsou jednoduché a zvládne je opravdu každý.

HODNOCENÍ

Kuchařka obsahuje 150 receptů seřazených v jednotlivých kapitolách podle zemí. Prostřednictvím receptů tak můžete navštívit například Ameriku, Mexiko, Čínu a Taiwan, Japonsko nebo Indii. Porce jídel jsou vydatné a většina receptů vystačí pro čtyři až šest lidí. Jídla jsou snadná na přípravu a jejich příprava vám nezabere více než hodinu. Menší problém bude možná se surovinami. V knize je použita spousta netradičních ingrediencí, které v obchodě asi jen tak neseženete. Při troše fantazie se ale dají nahradit a jídlo bude určitě skvělé i tak. Samozřejmě nechybí ani nádherné fotografie, u kterých se vám budou sbíhat sliny. O ty se postaral profesionální fotograf Jean Cazals.

Pokud tedy milujete jednoduché jídlo, netradiční a exotické chutě nebo se jen chcete svým kuchařským uměním blýsknout před přáteli, je tahle kniha jako stvořená pro vás. Moje pouliční kuchyně vyšla v nakladatelství OMEGA a zakoupit si ji můžete ZDE nebo v e-shopu Knihy Dobrovský.