Quinoa sušenky s čokoládou

Jak už jste si u mě na blogu mohli všimnout, experimentování s bezlepkovými moukami mě hrozně baví. Proto jsem si na zkoušku koupila ve zdravé výživě quinoa mouku. Quinoa vyniká vysokým obsahem bílkovin a je bohatá na Omega-3 mastné kyseliny. Navíc obsahuje spoustu vlákniny a má nízký glykemický index. Protože má quinoa lehce oříškovou chuť, rozhodla jsem se z mouky upéct jednoduché sušenky s čokoládou.

Budeme potřebovat (na 12 sušenek):

  • 2 hrnky quinoa mouky
  • 1 celé vejce + 1 žloutek
  • 2/3 hrnku rozpuštěného kokosového oleje
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • třtinový nebo kokosový cukr (dle chuti)
  • 1/2 hrnku čokoládových peciček
  • špetka soli

Postup: Ve velké míse vyšlehejte kokosový olej, cukr, vejce a žloutek. Ke směsi přidejte mouku smíchanou s kypřícím práškem a špetkou soli. Nakonec vsypte čokoládové pecičky a vše společně promíchejte. Pomocí rukou vytvarujte kulaté sušenky a položte je vedle sebe na plech vyložený pečícím papírem. Pečte v troubě vyhřáté na 180 stupňů cca 10-15 minut. Po upečení nechte sušenky vychladnout.



Dobrou chuť :-)

2 komentářů:

  1. Ahoj, díky za tenhle recept. Zaujal mě hned podle názvu i hezkých fotek, takže jsem při první příležitosti koupila quinoovou mouku (je v ČR taky tak drahá? Tady v USA 12 dolaru za půl kila, ufff..) a další potřebnosti a šla na to. Musím říct, že jsem zatím z kokosové ho oleje nic nepekla a dost mě překvapilo, jak se chová v závislosti na teplotě - velmi rychle se začal stavět a tuhnout. Napadlo mě tedy celou směs před tvarovanim sušenek malinko nahřát v roztápějící se troubě, čímž jsem rozpustila čokoládové pecky...:D Nakonec mi tedy vzniklo 17 různě velkých tmavě hnědých sušenek, které sice nejsou moc atraktivní, ale chutí i konzistencí mě příjemně překvapily, připadají mi dost blízké koko sušenkám, a přitom o tolik zdravější! Ještě jednou tedy díky a měj se pěkně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, ano quinoová mouka je v ČR také bohužel dost drahá :-( S tím kokosovým olejem je to divné. Protože když je rozpuštěný, tak by neměl tak rychle tuhnout. No nakonec, na vzhledu přece nezáleží :-D Každopádně jsem ráda, že ti sušenky chutnaly :-)

      Vymazat

 

Koupit kuchařku