Jednoduchý špaldový chléb

I když miluji čerstvě upečený chléb, nikdy jsem se do jeho přípravy nepustila. Každý recept se mi zdál složitý a zbytečně zdlouhavý. Až jsem si jednoho dne řekla, že na tom přece nic složitého být nemůže a pustila se do pečení. Tenhle špaldový chlebík zvládne i úplný začátečník a pokaždé se vám povede. Můžete do něj přidat své oblíbené bylinky, sušená rajčata, olivy nebo cokoliv jiného. Fantazii se meze nekladou. Já ho nechávám kynout přes noc a ráno už si ho vychutnávám k snídani.

Budeme potřebovat:

  • 3 hrnky hladké špaldové mouky (1 hrnek = 250ml)
  • 1,5 hrnku vlažné vody
  • 1 lžička sušeného droždí
  • 2 lžičky soli
  • 1 lžička mletého kmínu
  • hrst slunečnicových semínek + na posypání

Postup: Do mísy vsypeme všechny suroviny na těsto a vše dobře promícháme, aby se suroviny propojily.  Mísu přiklopíme poklicí nebo talířem a těsto necháme při pokojové teplotě kynout. Minimální doba kynutí je 6 hodin. Já těsto nechávám kynout přes noc, cca 12 hodin. Vykynuté těsto překlopíme do pekáčku nebo kulaté zapékací mísy s víkem. Posypeme ho slunečnicovými semínky a vložíme do trouby vyhřáté na 250 stupňů. Pečeme ve spodní části trouby cca 30 minut. Po třiceti minutách víko odklopíme, snížíme teplotu na 220 stupňů a pečeme dalších 20-25 minut. Upečený chlebík necháme vychladnout na mřížce.

Dobrou chuť :-) 

2 komentářů:

  1. Mám podobný recept na žitný staročeský, jen s tím rozdílem, že ho většinou sypeme pořádnou vrstvou kmínu. Ten tvůj vypadá velice dobře. Máš na něj šikovnou formu.:) Kupované pečivo se tomu domácímu nemůže rovnat O:) Dobrou chuť a ať se daří s blogem i s kuchařkou! Měj se krásně, BLOG Corculum | Stepanka_T

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žitný jsem jednou zkoušela, ale po upečení byl hrozně tvrdý a nedal se jíst :-D Ale přesně jak píšeš, není nad domácí výrobu :-) A jinak moc děkuji. Tobě přeji taky hodně úspěchů s blogem :-)

      Vymazat

 

Koupit kuchařku