Pastinákový krém s jablky a pečenou cizrnou

S pastinákem, lidově "pastiňákem" jsem se poprvé setkala úplně náhodou. Kupovala jsem v obchodě petržel a až doma jsem zjistila, že chutná nějak jinak .. a ejhle, on to byl pastinák. Na první pohled vypadají podobně, rozdíl najdete především v chuti. Pastinák má jemnější aroma, je sladší a připomíná spíš mrkev. Pastinák je výborný na přípravu polévek. Já jsem si ho oblíbila v kombinaci s jablíčky, které dodají polévce ten správný šmrnc. Na závěr přidávám do polévky pečenou cizrnu, která krásně křupe a nahradí tak klasické krutony.

Budeme potřebovat (pro 2 osoby):

  • 300 g pastináku
  • 3 - 4 lžíce jablečného pyré (použila jsem Chytrá jablka)
  • 2 ks brambor
  • 1 středně velká cibule
  • 1 lžíce oleje
  • cca 300 ml vody
  • 2 lžíce smetany (použila jsem sójovou)
  • sůl
  • čerstvě mletý pepř
  • petrželka na ozdobu

na krutony:

  • plechovka cizrny
  • olivový olej
  • uzená paprika
  • sůl

Postup: Plechovku s cizrnou slijeme, propláchneme ji vodou a osušíme např. papírovou utěrkou. Cizrnu  vsypeme do misky, přidáme olivový olej, uzenou papriku, sůl a vše pořádně promícháme tak, aby se cizrna v koření pěkně obalila. Nakonec cizrnu vysypeme na plech vyložený pečícím papírem. Pečeme v troubě vyhřáté na 200 stupňů cca 30 minut. Během pečení cizrnu na plechu párkrát promíchejte, aby se opekla ze všech stran.

Na oleji necháme zesklovatět nadrobno nakrájenou cibuli. Přidáme na kostičky nakrájený pastinák, brambory a za občasného míchání restujeme cca 5 minut. Zeleninu zalijeme vodou a pod pokličkou vaříme do změknutí. Uvařenou zeleninu rozmixujeme mixérem dohladka. K rozmixované polévce přidáme jablečné pyré, smetanu, ochutíme ji solí, pepřem a krátce ji prohřejeme. Hotovou polévku naservírujeme do misek, posypeme opečenou cizrnou a ozdobíme petrželkou.

Dobrou chuť :-)

0 komentářů:

Okomentovat

 

Koupit kuchařku